Lato 2016 w Europ Assistance Polska. Podsumowanie interwencji

Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej interwencje dotyczyły assistance samochodowego (73%) a zgłoszenia z zakresu pomocy medycznej stanowiły 14% wszystkich interwencji.

Według statystyk Europ Assistance Polska najwięcej wakacyjnych interwencji assistance było w  Polsce, gdzie realizowanych było 81% świadczeń.

- Sytuacja związana z bezpieczeństwem skłoniła Polaków do spędzenia wakacji w kraju. W tegorocznym sezonie zauważyliśmy spadek liczby spraw z zagranicy, a najczęściej pomocy udzielaliśmy właśnie w Polsce. Osoby, które wybrały wypoczynek w zagranicznych kurortach najczęściej korzystały z pomocy medycznej w sytuacji nagłego zachorowania, czy nieszczęśliwego wypadku– wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska. 

73% wszystkich spraw dotyczyło organizacji pomocy związanej z sytuacjami na drodze. W przypadku awarii lub kolizji Europ Assistance najczęściej organizowała holowanie pojazdu, w następnej kolejności usprawnienie na miejscu zdarzenia i organizację pojazdu zastępczego. Kierowcom podróżującym za granicę assistance samochodowy najbardziej przydał się w  Niemczech i Chorwacji.

Kwestie związane z pomocą medyczną stanowiły 14%  wszystkich interwencji assistance. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia, co stanowiło 31% wszystkich spraw związanych z pomocą medyczną. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło nagłych zachorowań i urazów. Za granicą z medycznej  pomocy najczęściej korzystali turyści w Chorwacji (10%), a także w  Niemczech (9%) i we Włoszech (6%).

W trakcie tegorocznych wakacji 13% Polaków potrzebowało również pomocy w sytuacjach awarii domowych. Najczęściej korzystali z usług specjalistów od naprawy sprzętu RTV/AGD i hydraulika.